DARMOWA WYSYŁKA w całej POLSCE już od 250 zł

Szukaj

Białko konopne

Admin, 2 marzec 2021
Białko konopne

Wraz z rosnącą popularnością diety wegańskiej i wegetariańskiej rośnie zapotrzebowanie na roślinne produkty bogate w pełnowartościowe białko. Jednym z nich jest białko powstające z nasion konopi siewnej. Białko konopne nie ma właściwości psychotropowych. Ma postać sypkiego proszku o ciemnozielonej barwie. Powstaje poprzez tłoczenie nasion, olej konopny zostaje oddzielony od substancji stałych. Powstałą w ten sposób pastę trzeba wysuszyć a następnie zmielić na proszek.

Białko konopne - właściwości

W 100 gramach nasion konopi jest około 40 gramów białka, a więc bardzo dużo. Białko konopne jest bogate w błonnik, który reguluje pracę jelit i daje uczucie sytości a to z kolei pomaga osobom które chcą się odchudzić. Wartość energetyczna dla 100 gram białka konopnego to około 350 kcal. Białko konopne z powodzeniem może zastąpić białko pochodzenia zwierzęcego, ponadto aminokwasy w nim zawarte są bardzo łatwo przyswajalne co sprzyja budowaniu masy mięśniowej. W białku konopnym znajdziemy również niezbędne witaminy, minerały oraz aż 2o aminokwasów w tym aż 9 które nie są produkowane przez nasz organizm.

Oprócz wymienionych już składników odżywczych w białku z konopi znajdują się także:

  • Witamina E
  • Tiamina (Witamina B1)
  • Niacyna (Witamina B3)
  • Witamina B6
  • Fosfor
  • Magnez
  • Żelazo
  • Cynk
  • Miedź
  • Mangan

Produkt ten ma również wysokie stężenie nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3-6-9, dzięki czemu ma korzystny wpływ na skórę. Warto wspomnieć, że proteiny konopne nie zawierają laktozy oraz glutenu, co więcej białko konopne pomaga redukować przewlekłe stany zapalne w organizmie.

Białko z konopi - dla kogo?

Tak naprawdę produkt ten może spożywać każdy, jest doskonałym uzupełnieniem diety i nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań. Szczególnie polecany jest dla osób:

  • u których występują problemy z funkcjonowaniem układu pokarmowego
  • zagrożonych osteoporozą
  • cierpiących na przewlekłe bóle i schorzenia reumatyczne
  • u których występują schorzenia skóry i włosów
  • z niższą odpornością organizmu
  • młodszych, w okresie wzrostowym
  • chcących wzbogacić swoją dietę
  • odchudzających się (niski poziom węglowodanów i tłuszczy)
  • uprawiających sport

Proteiny konopne są świetnym pomysłem dla sportowców, są jednym z nielicznych pokarmów z tłuszczami Omega-6 oraz GLA – kwasem gamma linolenowym w łatwo przyswajanej formie. Przez wysoką zawartość białka są bardzo pomocne w budowaniu masy mięśniowej, natomiast dzięki dużej ilości aminokwasów sprzyjają szybszej regeneracji organizmu.

Jak wypada białko konopne w porównaniu do innych białek?

Miarka (30g) proszku serwatkowego zawiera 103 kalorie, 17 gram białka i około 1 gram tłuszczu, natomiast miarka proszku konopnego 120 kcal, 15 gram białka, 3 gram tłuszczu. Widoczna jest różnica w zawartości tłuszczu jednak trzeba pamiętać, że składają się na to głównie nienasycone kwasy tłuszczowe, cenne dla naszego zdrowia. Jeśli chodzi o wskaźnik wartości biologicznej (wskaźnik ten określa, jak dane białko jest użyteczne dla naszego organizmu. Im wyższa wartość, tym jego lepsza jakość, w skrócie BV) to koncentrat białka serwatkowego ma wartość BV= 104, natomiast białko konopne BV około 70, z tym że serwatka jest produktem mleko-podobnym i może powodować alergię oraz nie każdy żołądek ją toleruje. Również w porównaniu do białka sojowego, białko konopne wypada bardzo dobrze, przede wszystkim dlatego, że w przeciwieństwie do soi jest lekkostrawne i hipoalergiczne. Dodatkowo przy produkcji białka z konopi nie jest potrzebna obróbka termiczna, odwrotnie niż w przypadku białka sojowego, gdzie w większości jest stosowana obróbka termiczna, która ogranicza zdolność białka do działania, jako enzymu dla rozmaitych reakcji biochemicznych. Wartość biologiczna białka z soi jest niewiele wyższa niż białka z konopi, jej BV wynosi około 75.

Jak spożywać białko konopne?

Sproszkowaną proteinę można spożywać jako dodatek do potraw, sałatek oraz koktajli. Spożycie białka należy dostosować do zapotrzebowania naszego organizmu na ten produkt, na początek zaleca się spożywanie 1 łyżeczki białka. Osoby aktywne fizycznie mogą stopniowo zwiększać dawkę jednak nie powinna być ona większa niż 2 łyżeczki (10 gram) 3 razy dziennie.

Zobacz również https://4ease.pl/blog/o-cbd/stosowanie-olejkow-cbd-w-ciazy

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów